Švýcarský potravinářský gigant Nestlé v prvním pololetí zdražil o 6,5 %
Švýcarský potravinářský gigant Nestlé kvůli nejvyššímu růstu nákladů za 40 let v prvním pololetí zdražil své výrobky v průměru o 6,5 %. Výrobce čokoládové tyčinky KitKat nebo cereálií Nesquik to spolu s výsledky hospodaření ve čtvrtek uvedl ve svém oznámení. Růst cen tento týden v reakci na dražší pohonné hmoty, růst mezd a dražší ingredience oznámila například i nápojová společnost Coca-Cola nebo řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald's.
Firma Nestlé přitom už v posledním čtvrtletí loňského roku zdražila o 3,1 %. Letos podnik zvýšil ceny v Severní Americe o 9,8 % a v Evropě o 4,9 %.
Podle generálního ředitele Nestlé Marka Schneidera firma při zdražování postupuje zodpovědně. "Omezili jsme dopad bezprecedentních inflačních tlaků a problémů dodavatelského řetězce na vývoj naší marže prostřednictvím disciplinované kontroly nákladů a provozní efektivity," řekl.
Nestlé zvýšila v prvním pololetí tržby o 9,2 % na 45,6 miliardy švýcarských franků (1,2 bilionu Kč). Čistý zisk se aIe i kvůli vyšším daním snížil o 11,7 % na 5,2 miliardy franků.
Ve středu oznámil americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's, že poprvé po více než 14 letech zdraží cheeseburger. V Británii tak jeho cena vzroste na 1,19 libry z dosavadních 99 pencí. Coca-Cola pak agentuře Bloomberg sdělila, že globálně zdražila v průměru o pět procent. Zdražení prémiového předplatného oznámil tento týden rovněž americký internetový prodejce Amazon.
Zdroj: ČTK