US MARKETOtevírá za: 8 h 55 m
DOW JONES+0,32 %
NASDAQ+0,02 %
S&P 500+0,09 %
META+0,01 %
TSLA-2,25 %
AAPL-1,17 %

Polský módní řetězec LPP plánuje po stažení z Ruska a Ukrajiny expanzi v EU

Největší polský maloobchodní řetězec s módou LPP po přerušení podnikání na Ukrajině a uzavření obchodů v Rusku přesune své zaměření a více posílí svoji přítomnost v Evropská unii. Oznámila to v pondělí firma, která vlastní značky Reserved, Cropp, House, Mohito a Sinsay.

Redakce IW
Redakce IW
11. 4. 2022 | 12:53
Móda a design

"Po obtížném období pandemie čelíme dalším výzvám spojeným se ztrátou významné části prodejní sítě," uvedl finanční ředitel firmy Przemyslaw Lutkiewicz s odkazem na vývoj na Ukrajině a v Rusku. Ztráta těchto dvou východních trhů sníží tržby firmy o 25 %. Lutkiewcz ale dodal, že situace ve společnosti je stabilní a tržby za letošní finanční rok mají činit více než 16 miliard zlotých (84,1 miliardy Kč).

Protože společnost není schopná odhadnout budoucí vývoj na Ukrajině, rozhodla se, že se více zaměří na trhy v EU, kde je již přítomná, a současně chce expandovat na nové trhy, zvláště v jižní Evropě, kde vidí potenciál pro růst značky. Nově tak chce v příštím roce vstoupit do Itálie, Řecka a na Kypr. Expanzi značky Reserved chystá hlavně v Německu a Británii.

Společnost se chce také letos zaměřit na rozvoj internetového prodeje. Ten v čtvrtém fiskálním čtvrtletí, tedy za tři měsíce do konce ledna 2022, měl podíl na celkových tržbách 30 %. V tomto fiskálním roce firma očekává, že by hodnota tržeb z internetového prodeje mohla překonat pět miliard zlotých. Na celkových tržbách by se tak měla podílet 31 %.

Rodinná společnost působí ve zhruba 40 zemích Evropy, Afriky a Asie, má více než 2 000 prodejen a 27 000 zaměstnanců.

Zdroj: ČTK

Móda a designPolskoRusko
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika