JPMorgan: Na trhu jsou dva typy strachu. Jeden z nich pomůže akciím opět nahoru

David Kelly, hlavní stratég pro světové akcie v JPMorgan Funds, se z výprodejů na akciových trzích nehroutí. Spíše naopak.
"Na trhu jsou dva typy strachu," vysvětluje Kelly. "Strach z neznáma, ten teď pramení z Číny a vývoje na trhu s ropou, a strach investorů z toho, že si nechají ujít růst cen akcií."
Právě druhý typ strachu v následujících (tý)dnech značně naroste, domnívá se stratég. Zdůvodňuje to tím, že jádro americké ekonomiky, zejména spotřeba, slušně posiluje. A až si to opět uvědomí také investoři, povede to k růstu cen akcií.
Aktuální chaos na trzích je symptomem toho, že investoři propadli strachu z neznáma. Čínské ekonomické zpomalování a hluboký propad cen ropy jsou pro trh do jisté míry šokem, a proto mají investoři potřebu prodávat. "U jednotlivých společností a sektorů přetrvává nejistota," tvrdí Kelly. "Takovýto druh výprodejů jsme ale zažili již v srpnu. Není tedy bezprecedentní."
Investoři si aktuálně kladou následujících pět otázek. Odpovědi stratéga znějí jasně.
1. Nejsou propad cen ropy a zpomalování růstu čínské ekonomiky tak silné, že podrazí nohy i americké ekonomice?
Ne, protože americká spotřeba a sektor služeb zůstávají v dobré kondici a růst HDP v USA zajistí i v období ekonomické slabosti ve zbytku světa.
2. Neblíží se recese?
Ne, nezaměstnanost stále klesá a mnohé pesimisticky vyznívající indikátory jsou vytržené z kontextu reálné ekonomiky.
3. Dojde k opětovnému růstu zisků firem?
Ano, efekty silného dolaru a nízkých cen ropy již odeznívají.
4. Nezvyšují se úrokové sazby předčasně?
Ne, 0,25-0,50 % je stále hodnota blízko historického minima.
5. Nejsou valuace akcií přemrštěné?
Ne, jsou stále (a po poklesech ještě spíše) v okolí dlouhodobého průměru.
Podle Kellyho zůstávají fundamenty nedotčené a trh by měl brzy ovládnout výše zmiňovaný strach z promeškání akciové rally. "I když na trh vstoupíte až teď, stále budete mít příležitost hodně vydělat," tvrdí Kelly. "Investoři začínají chápat, že jsou valuace nízké, a nebudou chtít promarnit okamžik, kdy začnou opět růst." Není podle něj zapotřebí mimořádný intelekt k tomu, aby člověk pochopil, že je pravý čas vyrazit na nákupy. Stačí prý jednoduchá logika.
Zdroj: JPMorgan
Aktuality
