Výsledky New York Times ve 2Q: Upravený zisk na akcii 0,18 USD (odhad: 0,03 USD), tržby 403,8 milionu USD (odhad: 390 milionů USD)

Americkému vydavateli novin The New York Times klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o šest procent na 23,7 milionu dolarů. Tržby digitální divize poprvé předčily tržby z tištěné verze novin. Celkové tržby se sice snížily, ale překonaly odhady analytiků.
Vydavatel NYT soupeří o tržby z reklamy s giganty jako Facebook či Google. Snaží se proto přijít na model předplatného, aby nebyl na penězích z reklamy závislý. Změna strategie se společnosti, která ve třetím kvartálu čeká nárůst digitálního předplatného o 30 procent, podle agentury Reuters vyplatila.
Produkt samotného digitálního předplatného společnost zavedla v roce 2011. Zahrnuje mimo jiné podcasty, křížovky či recepty.
"Vykázali jsme dosud nejlepší výsledky, co se týče nových digitálních předplatitelů," uvedl v prohlášení končící generální ředitel podniku Mark Thompson, kterého v září na pozici vystřídá Meredith Kopitová Levienová. "Celkové tržby z digitálu poprvé za dobu naší existence předčily tržby z tisku," dodal Thompson.
Mediální společnost z předplatného generuje více než polovinu tržeb. Za uplynulé čtvrtletí ji přibylo 669 000 digitálních abonentů. Na konci čtvrtletí měla 5,7 milionu digitálních předplatitelů a úhrnem 6,5 milionu abonentů. Tržby z předplatného jí v druhé čtvrtletí stouply o 8,4 procenta na 293,19 milionu dolarů, což vydavateli pomohlo překonat pokles tržeb z reklamy o 43,9 procenta.
Společnost očekává, že tržby z reklamy budou nadále oslabovat. Odborníci prognózuje jejich pokles o 35 až 40 procent.
Zdroj: MarketWatch
Aktuality
