Výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma vydělal méně

Čistý zisk německého výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma v prvním čtvrtletí klesl téměř o 30 % na 35,6 milionu eur. Firma zároveň upozornila, že nepříznivý vývoj měnových kurzů v jejím hospodaření převážil nad příznivým vlivem blížícího se fotbalového mistrovství světa. Čtvrtletní tržby klesly o více než sedm procent na 725,7 milionu eur, a to zejména kvůli silnému kurzu eura.
Bez zahrnutí negativního vlivu slabších měn některých zemí, například Ruska, Turecka a Japonska, činil pokles tržeb 0,5 %. Firma navíc podle agentury Reuters potvrdila, že v celém letošním roce by se tržby měly udržet zhruba na loňské úrovni.
Puma, která v posledních letech čím dál více zaostávala za konkurenty Nike a Adidas, se nyní snaží vylepšit si image rozsáhlými investicemi do marketingu a sponzorství. Společnost hodlá v srpnu odstartovat svou dosud největší reklamní kampaň, do které se zapojí například sprinter Usain Bolt, fotbalista Mario Balotelli a golfista Rickie Fowler.
Zdroj: ČTK