Prodej automobilů značky Volkswagen v prvním čtvrtletí klesl

Prodej osobních automobilů značky Volkswagen se v letošním prvním čtvrtletí meziročně snížil o 1,3 % na 1,48 milionu vozů. K poklesu odbytu vlajkové značky největšího evropského výrobce automobilů přispěl mimo jiné prudký propad poptávky v Rusku, uvedla v úterý firma.
V samotném březnu prodej meziročně klesl o 0,9 % na 563 600 vozů. "Prodejní výsledky naší základní značky Volkswagen v březnu opět ovlivnily obtížné podmínky na trzích v Jižní Americe, zejména v Brazílii, a v Rusku," uvedl člen představenstva Christian Klingler, který je zodpovědný za prodej a marketing.
V Rusku se prodej značky Volkswagen v prvním čtvrtletí meziročně propadl téměř o polovinu na 18 100 vozů. Ruský automobilový trh se dostal do potíží kvůli celkově špatné ekonomické situaci, která je výsledkem poklesu cen ropy a západních sankcí.
Do koncernu Volkswagen patří i mladoboleslavská Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že v prvním čtvrtletí zvýšila prodej o zhruba sedm procent na 265 100 vozů. V samotném březnu dodala zákazníkům 102 100 vozů, a poprvé tak překonala hranici 100 000 prodaných aut za jeden kalendářní měsíc.
Součástí koncernu jsou i značky Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini. Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za první čtvrtletí zatím Volkswagen nezveřejnil.
Volkswagen se nejpozději do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Loni koncern zvýšil prodej o 4,2 % na 10,14 milionu vozů, a poprvé tak překonal desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu loni ale zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.
Volkswagen navíc v poslední době čelí neshodám ve vedení podniku. Předseda dozorčí rady Ferdinand Piëch podle agentury Reuters nedávno signalizoval ztrátu důvěry v šéfa představenstva Martina Winterkorna, když v rozhovoru s časopisem Spiegel uvedl, že se od Winterkorna "vzdálil".
Zdroj: ČTK