Prodej aut značky VW v únoru stagnoval, za leden a únor klesl

Německý koncern Volkswagen v únoru dodal na trh více než 413 700 vozů této značky, což je zhruba stejně jako před rokem. Za první dva měsíce roku ale odbyt meziročně o 1,6 % klesl a dosáhl 920 700 aut, uvedla v úterý firma, pod kterou spadá vedle značky Volkswagen také 11 dalších značek, včetně mladoboleslavské Škody. Výkonný ředitel koncernu Martin Winterkorn v německém magazínu PS-Welt poznamenal, že žádné další značky už kupovat nechce.
Zájem o auta značky Volkswagen byl v lednu a v únoru meziročně vyšší v západní Evropě. Na domácím trhu, tedy v Německu, se odbyt meziročně zvýšil o 6,7 %. Ve střední a východní Evropě však automobilka dodala o 21,5 % méně nových volkswagenů než loni. Odbyt v Rusku klesl o 40,1 % na zhruba 12 000 vozů, což skupina vysvětluje pokračující složitou situací na tamním trhu.
V Asii a Tichomoří se odbyt značky Volkswagen za leden a únor zvýšil o 0,5 % a v Severní Americe o 3,6 %. Slabší odbyt značka zaznamenala v Jižní Americe, kde za oba měsíce dodala o 18,8 % méně aut než ve stejném období loni.
Součástí koncernu jsou nyní značky osobních vozů Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche nebo Seat. Hlavní značkou je Volkswagen. Firma je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát i největší automobilkou na světě.
Zdroj: ČTK